سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 95 مرداد 27 , ساعت 12:41 عصر

عنوان: طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک فوق العاده شیک و متفاوت

نور اتاق کودک یکی از معیارهای مهمی است که باید حتما در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک به آن توجه کرد زیرا تنطیم نور مناسب در طراحی اتاق کودک تاثیر زیادی در روحیه کودک دارد. تنظیم نور در اتاق کودک، یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در چیدمان داخلی این اتاق است. کودکان در سنین مختلف، به اندازه‌های متفاوتی از نور، نیاز دارند. به‌طور قطع، نوری که مورد نیاز نوزادان است، با نوری که کودکان بزرگ‌تر نیاز دارند، متفاوت است. هم‌چنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که کودکان، به دلایل مختلفی که شرح خواهیم داد، در شب نیز به نور نیاز دارند.

جهت تابش نور برای برخی از کارها، مثل نقاشی کردن، نوشتن یا کتاب خواندن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع، میز تحریر کودک را باید در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید که نوری که از پنجره بر این میز می‌تابد، از چپ به راست باشد.


نورها هم چند دسته‌اند

اولین مرحله برای داشتن نور مناسب در اتاق کودکان، تقسیم‌بندی نور است. نور یک اتاق، به دو بخش نور طبیعی و نور مصنوعی تقسیم می‌شود. نور طبیعی، همان نور خورشید است که در روز، به درون اتاق می‌تابد و در رشد کودک موثر است. نور مصنوعی، نور انواع چراغ‌هایی است که در اتاق به کار می‌روند و در واقع، مکمل نور طبیعی هستند.

اتاق رو به آفتاب، مال کوچکترها

برای رسیدن به بهترین کیفیت روشنایی اتاق کودک، بهتر است یکی از اتاق‌هایی را برای کودک‌تان آماده کنید که به اندازه کافی، پنجره رو به آفتاب داشته باشد؛ یعنی در طول روز، بتوانید از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. اگر این نور، در طول روز، به اندازه کافی تامین شود، کودک می‌تواند رنگ‌ها را در این نور، به‌درستی تشخیص دهد و کارهای روزمره خود را از قبیل لباس پوشیدن یا نقاشی کردن، بدون نیاز به نور مصنوعی انجام دهد.

چطور نور اتاق خواب کودک را تنظیم کنیم؟ چطور نور اتاق خواب کودک را تنظیم کنیم؟یکی از مسائل مهمی‌که در اتاق خواب کودک باید به آن توجه شود، وضعیت نور اتاق است.

البته کودک درس‌خوان شما باید در اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مدرسه را هم در آنجا انجام می‌دهد، نور کافی داشته باشد اما اهمیت نور، فراتر از خصوصیات فردی و شخصیتی کودک است. نور، عنصر لازمی‌است که هیچ کودکی – چه درس‌خوان و چه تنبل – نباید از آن محروم بماند و هر انسانی – چه کودک و چه بزرگسال – برای ادامه حیات به آن نیاز دارد.
به طور کلی، وضعیت نور اتاق خواب کودکان به لحاظ نیازهای خاص این سنین، توجه و حساسیت بیشتری نسبت به اتاق خواب بزرگسالان می‌طلبد. کودک نیز مانند فرد بزرگسال، باید نوری در اتاق خواب داشته باشد که هنگام روز، انجام کارهایی از قبیل پوشیدن لباس و پیداکردن اشیا را به‌خوبی امکان‌پذیر کند، امکان تشخیص رنگ‌ها را به او بدهد و برای کارهایی همچون نقاشی و مطالعه و نوشتن تکالیف درسی، مقدار کافی و جهت مناسبی داشته باشد؛ مثلا جهت تابش نور – چه از پنجره و چه از چراغ مطالعه – نسبت به میز تحریر برای فارسی‌زبان‌ها که جهت خط نوشتاری آنها از راست به چپ است، باید از چپ به راست باشد. هنگام شب نیز باید آنقدر نور در اتاق باشد که کودک، هم بتواند خوب استراحت کند و هم در صورت نیاز به برخاستن از تختخواب در نیمه‌شب، توانایی تشخیص اشیای پیرامون خود را داشته باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ