سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که نسبت به برادرانش پُر توقّع نباشد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 95 شهریور 2 , ساعت 9:56 صبح

عنوان: طراحی دکوراسیون به صورت خاص و حرفه ای

 استفاده از شیشه های دکوراتیو یا رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبب ایجاد تنوع و زیبایی خاصی در فضای منزل میشود. شیشه های رنگی به علت داشتن تنوع رنگی بالا کاربردی ترین متریال در طراحی و دیزاین محیط های داخلی وخارجی ساختمان می باشند.از جمله کاربردهای ان میتوان به پوشش های دیوارها-پارتیشن های اداری و جدا کننده ها-جمام های شیشه ای-آشپزخانه ها-چیدمان اتاق های خواب و مستربدروم-میزهای شیشه ای -آینه های رنگی-دکوراسیون فروشگاهی-شیشه های چاپی با توانایی چاپ هر تصویر دلخواه روی شیشه اشاره کرد.
برای شیشه دکوراتیو یک تعریف ساده وجود دارد. هر شیشه ای که برای استفاده در دکوراسیون داخلی مناسب باشد، جزئی از شیشه های دکوراتیو به حساب می آید. از آنجایی که یکی از استفاده های مهم شیشه، بخش دکوراسیون است، تنوع زیادی را نیز در این بخش شاهد هستیم.

شیشه یا آبگینه از قرن های پیش همواره یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون و منزل آرایی محسوب می شده است و امروزه نیز جایگاه و اهمیت خاصی در دکور فضاهای مسکونی و سایر ساختمان ها دارد.
در واقع کاربرد دو گانه شیشه در صنعت ساختمان امروز باعث شده است که این متریال نسبت به سایر مصالح و تجهیزات ساختمانی متمایز شود.
به عبارت دیگر، شیشه، امروزه علاوه بر اینکه به عنوان یکی از مصالح اصلی در ساخت و آماده سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد ، به دلیل نقش انکار ناپذیر و جدانشدنی آن در ساخت و آماده سازی پنجره ها، یکی از عناصر و متریال هایی است که برای زیباتر شدن فضای منزل یا هر فضای دیگری به کار می رود .

شیشه های رنگی یکی از پر استفاده ترین شیشه های دکوراتیو می باشد که تحت عنوان شیشه دکوراتیو رنگی هم شناخته می شود. به علت تنوع بالای رنگ و قابلیت استفاده ی گسترده ی این نوع شیشه در فضاهای متفاوت، شیشه رنگی توسط عموم مردم و همینطور معماران و طراحان داخلی مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. شیشه لاکوبل، برندی از شیشه رنگی می باشد که توسط کارخانه ACG بلژیک تولید و عرضه می گردد. شیشه رنگی تقریبا در هر فضایی نظیر مجتمع مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و … قابل استفاده است.

شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار را می توان دومین نوع شیشه های دکوراتیو دانست. شیشه چاپی یا شیشه های طرح دار، بعد از شیشه های رنگی، پرمصرف ترین نوع  شیشه های دکوراتیو هستند. علت محبوبیت این نوع شیشه هم، قابلیت بالا و انعطاف آن در طرح و نقش پذیری می باشد. هر طرح و نقشی قابلیت چاپ شدن بر روی شیشه را داراست و این سبب می شود بسیاری به این فکر بیافتند که طرح مورد نظرشان را بر روی شیشه چاپ نمایند. بسیاری از سازمان ها، کارخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی، برند خود بر روی شیشه چاپ و در قسمت های مختلف نصب می کنند. در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، شیشه های طرح دار را بخش های مختلف مانند آشپزخانه، حمام، نشیمن، اتاق خواب و … نصب می کنند. فروشگاه های مختلف نیز، شیشه چاپی را برای نمایش برند خود مورد استفاده قرار می دهند.

همراه با پیشرفت تکنولوژی روش هایی برای تولید شیشه های ساختمانی ابداع شد، تا امروز که گسترده ترین آنها تولید شیشه به روش شناوری (فلوت) است. در این روش برای دستیابی به سطح کاملا صاف و عاری از موج شیشه را روی قلع مذاب شناور می سازند.

گذشته از این نوع خاصی از شیشه امروزه در صنعت ساختمان و به خصوص در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل ویژگی های خاص و کاربردهایی که در دکوراسیون دارد، تبدیل به یک صنعت مدرن در این زمینه شده است.

امروزه استفاده از این صنعت مدرن در دکوراسیون آن را به یکی از رایج ترین شیوه های استفاده از شیشه در دکور فضاهای مسکونی و سایر تبدیل کرده است که در قالب آن می توان انواع مختلفی از کاربرد شیشه را در دکور مشاهده کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ